Vydavatel DreadXP a vývojářské studio Talesworth Game Studio oznámili novou ručně kreslenou dungeon RPG hru jménem The Secret of Weepstone, která by měla vyjít na PC (Steam). Vydání je naplánováno na rok 2026 a první hratelné demo si hráči budou moci vyzkoušet na veletrhu PAX West 2025, který proběhne od 29. srpna do 1. září v americkém Seattlu. The Secret of Weepstone nabídne nostalgický návrat ke klasickým stolním RPG.
Hráči budou házet kostkou při soubojích s děsivými monstry, prozkoumávat chodby plné pastí, truhly s poklady a samozřejmě budou objevovat i nějaká ta dávno zapomenutá tajemství. To vše navíc v nádherném originálním stylu vyvedeném ručně kreslené černobílé grafice, která krásně oživuje poměrně temnou atmosféru celé hry.
Děj se odehrává ve vesnici Weepstone, ukryté ve stínu rozpadající se tvrze. Z kdysi prosperujícího místa už zbyla jen pustina. Pole jsou neúrodná, úroda mrtvá a samotní obyvatelé žijí ve strachu. Pán Weepstonu, lord Byron, leží nemocný a sužují ho noční můry o nečistých rituálech a temných silách. Žádní hrdinové nepřicházejí na pomoc, a tak se musí do nebezpečí pustit obyčejní vesničané, aby odhalili, co stojí za zkázou a temnotou šířící se po kraji.
Hráči povedou družinu odvážlivců – od prostých vesničanů až po zocelené dobrodruhy či podezřelé kacíře – do hlubin podzemí, kde je čeká téměř jistá smrt. Budou rabovat vše, co není přibité, získávat vybavení a magické předměty, zlepšovat své postavy a bojovat s celou řadou ručně kreslených nepřátel. Samotná smrt je v The Secret of Weepstone součástí hry, jelikož každý padlý hrdina přináší své družině unikátní „Mortal Favor“.
Klíčové prvky:
Ručně kreslená černobílá grafika inspirovaná ranými stolními RPG.
Souboje a testy dovedností pomocí hodů kostkou.
Pasti, hádanky, tajemství a neznámé hloubky podzemí.
Boj s pestrou škálou ručně kreslených nepřátel.
Mechanika „Mortal Favor“ po smrti postavy.
Možnost vést až 8člennou družinu složenou z vesničanů, dobrodruhů či kacířů.
The Secret of Weepstone by mělo vyjít na PC (Steam) někdy v roce 2026.

